crystal ict is steun en toeverlaat voor atlant en haar ict
‘Wij hebben onze ICT-basis op orde bij Atlant, wonen, zorg & welzijn. Wij kunnen onze medewerkers een veilige digitale werkomgeving en de juiste ICT-middelen bieden om hun werk te kunnen doen. Mijn collega’s worden niet belemmerd door onvolkomenheden,’ vertelt Ruben van de Wetering, regisseur informatietechnologie bij Atlant.
Het outsourcingsteam van Crystal ICT hier op locatie en de mensen van Crystal ICT in Rijswijk hebben hier een belangrijke bijdrage aan geleverd, en niet alleen vanuit het beheer van de ICT-werkomgeving, vertelt Van de Wetering. ‘Vanuit de rol die zij hebben in het kernteam ICT, zijn zij actief betrokken en adviserend bij de ontwikkeling van de ICT-strategie van onze organisatie en maken zij zich, net als de eigen mensen van Atlant, hard om deze strategie te realiseren. De medewerkers van Atlant weten vaak helemaal niet dat het ICT servicedeskteam bestaat uit externen,’ Als Van de Wetering het team van Crystal ICT beschrijft dan noemt hij de woorden: kundig, geliefd, flexibel en meer dan betrokken. ‘Zo staan de servicedeskmannen altijd voor iedereen klaar en vind ik de systeembeheerder extreem kundig,’ aldus Van de Wetering.
Atlant heeft als organisatie een integrale visie op ICT en stelt zich de komende jaren als doel om ICT toegankelijker te maken, de interoperabiliteit te vergroten, met de optimalisatie van ICT-nog klantgerichter te kunnen werken en data om te zetten naar sturende informatie. ‘Omdat het onmogelijk is om als Atlant van alle nieuwe technologische ontwikkelingen op de hoogte te zijn, is het fijn dat er een externe partner als Crystal ICT is die de belangen van Atlant behartigd, het behalen van onze doelen nastreeft en echt van betekenis wil zijn. Crystal ICT handelt in het belang van Atlant, zelfs als dit voor haarzelf niet gunstig uitpakt,’ licht Van de Wetering toe.
Waar ICT nu nog wordt gezien als middel, streeft Van de Wetering persoonlijk na dat ICT een wezenlijk onderdeel van de zorg wordt zonder dat mensen het doorhebben. Van de Wetering zou graag zien dat de ICT servicedesk veel meer gezien gaat worden als afdeling service & advies in plaats van voor vragen over een niet werkend wachtwoord of over niet werkende WiFi. ‘Dat Crystal ICT hier hetzelfde over denkt blijkt onder andere uit het feit dat zij onderdeel van de projectgroep waren dat tot het in het leven roepen van een shared servicedesk heeft geleid. Hier komen vragen op het gebied van P&O, facilitair en ICT binnen bij één servicepunt. Meedenken in het belang van de Atlant medewerkers stond bij Crystal ook in dit project voorop.’
Als Van de Wetering gevraagd wordt om de flexibiliteit en betrokkenheid van Crystal ICT te typeren, dan noemt hij de situatie rondom COVID-19 en het teruggeven aan Atlant. ‘Op de ICT servicedesk moesten alle zeilen bijgezet worden om Atlant te faciliteren in onder andere thuiswerken. Dat wordt dan ook voor meer dan 100% gedaan. Het Crystal ICT team hier op locatie had vanuit de Crystal ICT directie de opdracht gekregen om te doen wat nodig was, ook al betekende dat dat de werkzaamheden niet binnen het contract zouden passen. Dat is toch klasse! Of het opkopen van de kaartjes voor een evenement waar onze bewoners op het podium schitterden. Zonder Crystal ICT was er niet zoveel geld opgehaald voor het goede doel, Serious Request. ‘Doordat Crystal ICT een groot gedeelte van de kaarten had opgekocht, konden medewerkers gratis naar de show kijken waar cliënten vanuit heel Apeldoorn hun kunsten vertoonden’ licht Van de Wetering toe. ‘Deze manier van partnerschap, écht verder willen helpen, dat zie je toch niet vaak?’.