0
KLANT VERHAAL

Crystal ict wil voelen wie de klant is en dat is bijzonder

Er zijn voor meneer of mevrouw, juist ook op het gebied van welzijn, dat is wat Thijs Houtappels, bestuurder bij Zonnehuisgroep Amstelland, dagelijks drijft. ‘Je kunt als zorginstelling écht waarde toevoegen als je weet wie meneer of mevrouw is, wat ingetreden beperkingen betekenen en hoe hij of zij vandaag zijn of haar leven wil vormgeven. Dat is de betekenisvolle zorg waar ik aan bij wil bijdragen,’ vertelt Houtappels. 

Het snappen van de zorg is ook wat Houtappels van zijn werknemers en leveranciers vraagt. ‘Ik wil dat de partijen waar wij mee samenwerken begrijpen wie Zonnehuisgroep Amstelland is en waar wij voor staan,’ licht Houtappels toe. 

Meer dan tien jaar geleden kwam Houtappels in contact met Crystal ICT. ‘Mijn eerste ervaring met Crystal ICT was dat ik het een inhoudelijk sterke partij vond die de zorg begrijpt. Zoveel jaren later heb ik diezelfde ervaring nog steeds. Uiteraard heeft Crystal ICT een zakelijk belang, maar zij weten wat er in de zorg speelt en nodig is op het gebied van ICT. 

Maar wat ik nog waardevoller vind is dat zij wil voelen wie de klant is, dat is echt bijzonder als ik dit vergelijk met andere ICT-partijen en sluit aan bij het partnerschap dat ik zoek. Met Crystal ICT kun je een echt goed gesprek voeren over nieuwe ontwikkelingen of vraagstukken die binnen onze organisatie spelen, zonder dat ze hier direct een factuur voor sturen,’ vertelt Houtappels. 

Bij zijn vorige werkgever, Atlant wonen zorg welzijn, heeft Houtappels ervaren dat Crystal ICT ook op andere gebieden dan ICT betrokken is. ‘Zij zijn ook erg sterk in contractmanagement en bieden hulp bij moeilijke inkooptrajecten,’ aldus Houtappels. Elkaar uitdagen is wat Houtappels ook zeer weet te waarderen in de samenwerking. ‘Enkele jaren geleden heb ik Crystal ICT uitgedaagd over een Cloud vraag en die uitdaging zijn zij volop aangegaan. Dat is het mooie aan Crystal ICT, zij gaan geen uitdaging uit de weg, zetten hun tanden in een vraagstuk en krijgen het dan vaak nog voor elkaar ook.’

De kennis die Crystal ICT heeft op het gebied van zorgtechnologie is iets wat steeds belangrijker is voor een ICT-dienstverlener is Houtappels van mening. ‘Het is vaak lastig om een medewerker vrij te spelen voor het beheer van zorgtechnologie. Door het uit te besteden aan Crystal ICT koop je er ook nog eens extra denkcapaciteit bij,’ dat is voor mij in het verleden al zeer waardevol gebleken. Net zo waardevol als het gehele partnerschap met Crystal ICT,’ besluit Houtappels.