de groei van mark: van servicedesk medewerker naar Technisch consultant
De GROEI van Mark bij Crystal ICT: van Servicedesk medewerker naar Technisch Consultant
Bij Crystal ICT krijg je alle ruimte om jezelf te zijn, initiatief te nemen en te groeien als professional en als mens. Nothing is impossible!
In dit blog lees je hoe collega Mark is doorgegroeid van Servicedesk medewerker naar Technisch Consultant.
Mark werkt sinds februari 2021 bij Crystal ICT. Bij zijn vorige werkgever kon hij als Senior Servicedeskmedewerker niet verder doorgroeien. Dus toen onze recruiter Mark contacteerde om bij Crystal ICT te komen werken gaf hij destijds aan dat hij graag wilde groeien richting consultancy.
De stap van Servicedesk naar Consultancy bleek in de praktijk best groot te zijn. Daarom werd er een plan op maat voor Mark opgesteld om geleidelijk de stap te kunnen gaan maken. ‘Op de Servicedesk van Crystal ICT in Rijswijk heb ik alle kneepjes bijgeleerd over Systeembeheer, systemen en technologieën als Citrix, RES/ Ivanti en Veeam. Kennis waarvan later zou blijken dat die heel nuttig is,’ vertelt Mark.
Na anderhalf jaar was de tijd daar voor Mark om de helft van zijn tijd ook projecten op te gaan pakken als technisch consultant. ‘Een interessante combinatie die mij energie gaf,’ aldus Mark. Als technisch consultant ging Mark aan de slag met Endpoint Manager oplossingen van Microsoft. Het gebruiksklaar maken van smartphone en laptops voor de digitale werkplek oplossing van Crystal ICT, MijnWerkPortaal.
Mark vertelt dat hij die periode als heel leerzaam heeft ervaren. Hij legt het als volgt uit: ‘Op de Servicedesk is de oplossing vaak snel gevonden en het contact is dan van korte duur. Als consultant bouw je juist producten op vanaf de basis, je moet achterhalen wat de wensen en behoeften zijn van de klant en bouwt meer een relatie op. Met als doel de gebruikers een optimale digitale Cloud werkplek bieden. Werken als consultant betekent dat je een vooruitziend blik moet hebben en daar haal ik plezier uit.’
Sinds oktober 2022 is Mark volledig werkzaam als consultant en is hij volop bezig met de technische voorbereiding en implementatie van de op Microsoft 365 gebaseerde oplossing van MijnWerkPortaal. ’Het is zo gaaf om onze klanten succesvol te migreren naar een werkplek die voor hen werkt’. Of het nu het inrichten en beheren van de applicaties in de werkplek is of de nazorg aan medewerkers, het samenwerken met de klant om een project tot een goed einde te brengen vind ik het leukste onderdeel van mijn werk.’
Op de vraag aan Mark over welke plannen hij nog in het verschiet heeft, antwoordt Mark dat hij graag nog meer technische kennis wil opdoen en zijn Microsoft 365 certificeringen wil uitbreiden. ‘Ook wil ik mij gaan richten op soft skills als een training op het gebied van Persoonlijke Effectiviteit en Consultancy Skills. Met als doel om nóg effectiever en efficiënter te communiceren en te plannen. Al met al zegt Mark dat hij nooit zal stoppen met leren en groeien. En dat is hoe wij het graag zien en waar wij graag aan bijdragen. Never stop learning en heel veel succes Mark!