Voor Crystal ICT is niets teveel, zij zijn altijd bereid om te helpen en mee te denken
Signtaal biedt begeleiding aan kinderen en jongeren met een communicatieve of meervoudige beperking in Leidschendam. ‘Onze cliënten zijn doof, slechthorend of hebben een taalontwikkelingsstoornis. Soms zelfs nog in combinatie met een verstandelijke beperking of ADHD of autisme,’ vertelt Patricia Buijs, kwaliteitsfunctionaris bij Signtaal. Ondanks de beperkingen streeft Signtaal na om de kinderen een ‘zo normaal mogelijke’ omgeving te bieden waar ze kansen krijgen om te leren en zich te ontwikkelen.
‘Het hebben van plezier staat voorop in onze aanpak. Wij merken dat blije kinderen en jongeren zich beter ontwikkelen als zij plezier hebben,’ aldus Buijs. Plezier in hun werk is ook wat Buijs ziet bij al haar collega’s. ‘Mijn collega’s hebben werken in de zorg gekozen vanuit hun hart, zij willen zo min mogelijk bezig zijn met de administratieve lasten die bij hun vak komen kijken’.
In haar rol als kwaliteitsfunctionaris probeert Buijs zoveel mogelijk begrip te creëren voor de werkzaamheden die komen kijken bij de wet-en regelgeving. ‘Toen wij eind 2019 naar een nieuw pand verhuisden en onze ICT-omgeving vanaf nul moesten gaan inrichten, was ons voornemen om een ICT-omgeving in te richten waar onze collega’s eenvoudig mee konden werken en die bovenal veilig is, wij werken immers met privacy gevoelige data. Zoals ik al vertelde willen mijn collega’s zoveel mogelijk tijd aan onze cliënten kunnen besteden,’ licht Buijs toe.
De medewerkers van Signtaal waren al gewend om met Sharepoint te werken, maar er was wel behoefte aan een werkplekomgeving die overzichtelijk is en die mensen de mogelijkheid biedt om hun niet gedeelde documenten veilig op te slaan. ‘Crystal ICT adviseerde ons de digitale werkplekomgeving MijnWerkPortaal, één startpagina vanuit waar alle applicaties benaderd kunnen worden en die ook altijd en overal benaderbaar is vanaf de laptops en tablets die wij gebruiken bij Signtaal,’ vult Buijs aan.
‘Dat wij echte zorgmensen zijn blijkt wel uit het feit dat wij geen idee hadden van de mogelijkheden van MijnWerkPortaal. Omdat het voor Crystal ICT een van de eerste MijnWerkPortaal trajecten was, was het voor hen even zoeken hoe zij aan ons duidelijk konden maken wat er wel en niet mogelijk was en wat onze wensen waren op het gebied van de licenties. Maar nu loopt alles soepel,’ zegt Buijs. Dat Crystal ICT altijd bereikbaar en welwillend is merken Buijs en haar collega’s dagelijks in het contact met de servicedesk. ‘Niets is hen teveel en zij zijn altijd bereid om te helpen en mee te denken. Crystal ICT heeft ook met ons meegedacht over veilig mailen en oplossingen aangedragen. Iets waar wij ook enorm blij mee waren omdat wij nu eenmaal weinig kennis hebben van ICT. Kortom, wij zijn een tevreden klant,’ sluit Buijs af.